Primary Advertiser

זה מטורף: השיטה שתגרום לילד שלכם לאכול הכל

בשיתוף גמדים

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 8:11

מראה, מגע, טעם, ריח ורעש - לכל אחד מהם יש השפעה עלינו ובטח שעל הקטנטנים שלנו. כדי לא ליצור התנגדות בכל הנוגע למאכלים חדשים, חשוב לשמור על הדרגתיות ולהשתמש בצורה נכונה בכל אחד מהחושים. שני ארד, תזונאית שטראוס, עם טיפים מנצחים

בווידיאו: איך לגרום לתינוק.ת להחשף למגוון מאכלים?/עריכה: אדר איילון

כולנו נחשפים למזון דרך חמשת החושים שלנו: מראה, מגע, רעש, טעם וריח. זה נכון גם לגבי הפעוטות שלנו וכשאנחנו דורשים מהם לטעום מאכלים חדשים, נוצרת לא פעם התנגדות. לכן צריך לנסות לשלב את הטעימות בפעילות היומיומית שלהם, אבל איך עושים זאת נכון דרך חמשת החושים? שני ארד, תזונאית שטראוס, עם התשובות.

מראה: השולחן המשפחתי הוא ההזדמנות הטובה ביותר לחשוף את הילדים למגוון מאכלים, כאלו שהם אוהבים וכאלה שבני המשפחה האחרים אוהבים. אפילו אם הם לא יסכימו לטעום, עצם העובדה שהם יראו אתכם ההורים אוכלים את המזון שאתם רוצים שהם יאכלו, תאפשר להם להכיר אותו ולהתרגל אליו כמאכל לגיטימי.

מגע: תעודדו את הילדים להשתלב איתכם במטבח. כשילדים מכינים אתכם את האוכל, הם נוגעים בו ונחשפים אליו, מבלי להתחייב לטעימה. זאת בעצם דרך חשיפה נוספת, באמצעות חוויית הבישול. אחרי שהילדים מכינים משהו בעצמם, הסיכוי שהם יסכימו לטעום אותו בהווה או בעתיד גבוה יותר.

טעם: ועכשיו לטעם. תזכרו שהפעולה הסופית שאתם רוצים היא שהילדים שלכם יאכלו את הפרי או הירק בצורתו השלמה, אבל גם זה צריך להבנות בהדרגה. שילוב הטעמים של הירקות והפירות, גם אם זה לא בצורתם הטבעית, עדיין תאפשר להם הכרה של המאפיינים והטעמים שלהם. למשל: גבינה עם סלק או טחינה עם סלק, או גלידה ביתית על בסיס תות.

ריח: יש ילדים שיסלדו ממזון בריח דומיננטי, למשל פירות הדר יכולים להיתפס עבור ילדים מסוימים כלא נעימים. גם כאן, אפשרו להם להסתגל בהדרגה. אנחנו לא תמיד נדע מה מקור ההימנעות, אבל אם נקשיב לבקשות שלהם ונזכור לחשוף אבל לא להכריח, יש סיכוי שנזכה להיענות גבוהה יותר בהמשך.

רעש: למזונות שונים יש רעשים שונים. יהיו כאלה שיהנו מתחושה ורעש של מזון קריספי, כאלה שיהנו ממזון נימוך בפה, ויש גם כאלה שלא ירגישו בכלל בהבדל. בגלל שאנחנו לא יודעים מה הילדים ירגישו כלפי הרעשים השונים והתחושות השונות, הגישו מנות קטנות, כדי שהחשיפה לצליל תהיה גם היא מתונה.

לעמוד הפייסבוק של גמדים>>

בשיתוף גמדים
  • עוד באותו נושא:
  • גמדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully