Primary Advertiser

הילד לא מוכן לאכול לבד? במקום להשתגע, תנסו את הטריק הזה

בשיתוף גמדים

עודכן לאחרונה: 18.8.2021 / 8:11

מערכת היחסים של פעוטות עם מזון מבוססת על מכלול האינטראקציות שהם מייצרים איתו, ואנחנו יכולים להוביל אותם בתהליך הזה בהצלחה. שני ארד, תזונאית שטראוס, מסבירה את הצעדים

בווידיאו: איך לגרום לילד לאכול באופן עצמאי?/עריכה: אדר איילון

תהליך למידה ופיתוח מיומנויות האכילה אצל הפעוטות שלכם מתחיל הרבה יותר מוקדם ממה שאתם כנראה חושבים. לכן, חשוב מאוד ללמד את הפעוטות לאכול באופן עצמאי, אבל איך עושים זאת? שני ארד, תזונאית שטראוס, עם ארבעה שלבים שצריך להכיר.

השלב הראשון הוא פשוט לקרב את התינוק לשולחן המשפחתי - לתת לו להרגיש שהוא חלק מהארוחה, ושממש יוכל לסמן לכם מה הוא רוצה לאכול. זו גם הסיבה שכדאי לאפשר הגשה מרכזית, לעומת צלחת אישית עמוסה שתשאיר את הילד "שקוע" כולו בצלחת, בלי להסתכל מסביב ולהיפתח למגוון שעל השולחן. כשמאפשרים להם שותפות בשלב הזה, מעלים את תחושת הביטחון שלהם, הם מעורבים ויכולים לקחת חלק פעיל במה שנכנס להם לפה.

השלב השני הוא חקירה באמצעות הידיים. אכילה עם הידיים מאפשרת לתינוקות להכניס בצורה בטוחה יותר את המזון לפה, כאשר המזון עובר דרך הידיים שלהם היד כבר אישרה את המזון. תחשבו על זה שהנגיעה במזון עם היד היא כמו מסננת ראשונית.

שלב שלישי - שלב האכילה בכפית. מאכלים שמתאימים לתרגול אכילה בכפית הם מאכלים סמיכים , כמו מחית אבוקדו, יוגורט או גבינה שקלים יותר לגריפה עם כפית, ופחות ינזלו בדרך לפה. שלב ההתנסויות בכפית יעבור די מהר וגם אם הם עוזבים את הכפית וחוזרים לאכילה ביד - תאפשרו להם ותספקו להם את הביטחון שהם מבקשים.

השלב הרביעי - שלב השיתוף: בערך בגיל שנה, כשהתינוקות שלכם כבר עומדים באופן יציב, שתפו אותם בהכנות במטבח. תדאגו להם למגדל למידה או כיסא בטיחותי ואפשרו להם להתנסות בפעולות פשוטות כמו להוסיף לקערה או לערבב. מערכת היחסים של פעוטות עם מזון מבוססת על מכלול האינטראקציות שהם מייצרים איתו - אז תנו להם לגעת, להתבונן, להריח - וכמובן, לאכול! החשיפה החווייתית הזאת מעודדת התנסויות ומאפשרת ליצור אינטראקציות עם המזון.

לעמוד הפייסבוק של גמדים>>

בשיתוף גמדים
  • עוד באותו נושא:
  • גמדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully