Primary Advertiser
מערכת וואלה! בייעוץ שני ארד דיאטנית שטראוס, בשיתוף גמדים
09/02/2021

הטיפים שאתם חייבים לקרוא לפני הקנייה הבאה שלכם בסופר

החשיבה על תזונה טובה לילדים יכולה להתחיל עוד לפני המטבח, בזמן שאתם עורכים את הקניות השבועיות שלכם. הנה 5 טיפים שיכוונו אתכם לקניית מזון טוב ומותאם לילדים

איך קונים מזון טוב לנו ולילדים בסופר? (צילום: ShutterStock)

כשאנחנו מתכננים ארוחה כלשהי עבור הילדים שלנו, אנחנו משקיעים לא מעט מחשבה במה היא תכלול. אנחנו מנסים לתת להם את התזונה הטובה ביותר עבורם, תשביע אותם וכמובן גם תהיה להם טעימה ומושכת. המחשבה על תזונת הילדים שלכם צריכה להתחיל עוד לפני המטבח, בשלב הקניות.
אז מהם הדברים שחשוב לשים לב אליהם בהקשר של תזונת ילדים, בזמן שאנחנו נמצאים בסופר ועורכים את קניית המזון השבועית או החודשית שלנו? לדיאטנית שני ארד יש כמה טיפים מנחים שיכולים מאוד לעזור:

סיבים תזונתיים - חשוב מאוד לכלול ברשימת הקניות מזונות שמכילים סיבים תזונתיים. איך עושים את זה? מעדיפים דגנים מלאים כמו חיטה מלאה, כוסמין ושיבולת שועל. במקום לחם לבן, לחם מקמח מלא, במקום פיתות רגילות, פיתות מחיטה מלאה או מכוסמין. אפשר גם לחפש את פיתות ה'ביס' הקטנות שהגודל שלהן מותאם מאוד לילדים וחביב עליהם. החליפו תפוחי אדמה בבטטות, ובמקום דייסות אורז הכינו לילדכם דייסת קוואקר.

קריאת תוויות - תמיד מומלץ לקרוא את התוויות שמופיעות על המוצר וכוללות את רשימת הרכיבים ואת הערכים התזונתיים שלו. אבל חשוב לזכור, שלא כל רכיב שלא ברור לכם מהו הוא בהכרח רע. כך למשל, צירוף המילים 'חומצה אסקורבית' עשוי במבט ראשון להראות משונה ולא מוכר, אך בפועל זהו שם נוסף לוויטמין C. ישנם מוצרים שבהם תוויות הרכיבים והערכים התזונתיים יופיעו במקום בולט וברור, כמו בגמדים למשל, שם התוויות מופיעות בחזית המוצר כדי להדגיש את חשיבות קריאת התוויות. אבל גם אם הן לא מופיעות במקום בולט, אל תוותרו על קריאתן, הפכו את המוצר וחפשו אותן אם צריך. שימו לב שלסדר הופעת הרכיבים ישנה חשיבות. הסדר שבו הם מופיעים מעיד גם על חלקם במוצר הסופי - כאשר הרכיב שמהווה את האחוז הגבוה ביותר יופיע ראשון וכן הלאה.

קחו עוד רגע להתרכז, לקרוא את התוויות ולחשוב מה אתם רוצים לקנות, וכמובן - איך אפשר לפנק את הילדים עם משהו מתוק, בעל ערך מוסף (צילום: ShutterStock)

ירקות - ילדים צריכים להיחשף לירקות בכל דרך אפשרית ובכל צורה שבה הם קיימים וזמינים לנו. זה אומר ירקות ופירות טריים כמובן, אבל גם קפואים, מבושלים, מרוסקים וכו'. לכל אחת מהצורות הללו יש את היתרונות שלה מבחינה תזונתית עבור הילד. שלבו ירקות במרקים, גרדו אותם לתוך קציצות או תבשילים אחרים והגישו אותם לילדים גם בצורתם הטבעית. אחת הדרכים החוויתיות לחשוף ילדים לירקות היא לקנות אותם בגרסת ה'מיני' או 'בייבי' - תוכלו למצוא בכל סופר מגוון רחב של ירקות שניתן להשיג בגדלים הקטנים הללו שמתאימים במיוחד לכפות ידיים קטנות וסקרניות - מלפפונים, גזרונים, עגבניות שרי (לא לשכוח לחצות באמצע למניעת חנק), פלפלונים ועוד. אפשר גם לקנות פירות קפואים ולהכין שייקים או מחיות פרי ולהקפיא אותן במנות, כדי לחסוך זמן הכנה.

נסו לייצר מגוון ברשימת הקניות - כשאתם מבצעים קנייה שבועית או חודשית, הכינו רשימה מראש ונסו לחלק את המצרכים לקטגוריות: פירות וירקות, דגנים, קטניות, מוצרי חלב, מוצרי בשר ודגים וכו'. כך יהיה לכם קל יותר לנהל את ה"מלאי" במקרר שלכם ותוכלו להבטיח שיהיו לכם די חומרי גלם מגוונים מכל קבוצות המזון כדי לייצר עבור הילדים שלכם שילובים בריאים ומזינים בארוחות.

מתוק עם ערך מוסף - ילדים אוהבים מתוק וממש לא צריך למנוע מהם את הפינוק הזה, בוודאי כשניתן לבחור באפשרויות שיש להן גם ערך תזונתי מוסף. אפשר למשל לבחור במעדן שהוא על בסיס גבינה - מצד אחד, זה משהו מפנק ומתוק לילד ומצד שני, הוא מכיל ויטמינים ומינרלים. בקטגוריית דגני הבוקר, אם זה משהו שילדיכם אוהבים לאכול, תוכלו למצוא דגני בוקר לילדים שמכילים דגנים מלאים ועשירים בסיבים. גם שוקו יכול להיות מתוק עם ערך מוסף, משום שהוא משקה על בסיס חלב שמכיל סידן. ובהקשר של עוגיות ומאפים, מומלץ לבחור בעוגיות גרנולה או עוגיות טחינה, ואפשר גם להתפנק עם פנקייקים על בסיס בננה, דגן מלא (כמו שיבולת שועל, למשל) וביצה - זה פינוק מצויין שילדים מאוד אוהבים לאכול.

  • גמדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully