Primary Advertiser

גם לכם נשבר מבלגן על השולחן ובגדים מטונפים? הנה פתרון הקסם

שני ארד, בשיתוף גמדים

4.2.2021 / 9:00

השלב שבו הילד לומד לאכול לבד הוא חלק מההתפתחות והרבה הורים תוהים כיצד לעבור אותו בשלום ובכמה שפחות לכלוך. הנה כמה עצות של הדיאטנית שני ארד, שיעזרו לכם ולילד שלכם לצלוח אותו בכיף

ילדה אוכלת בשולחן לבדה. ShutterStock
איך נלמד אותם?/ShutterStock

כל הורה מכיר את השלב הזה שבו הילד סוף סוף מתחיל לאכול אוכל אמיתי. מדובר בשלב כייפי ומרגש, אבל לפחות לתקופה של שנה מדובר גם בעסק מאוד מלכלך, וכזה שדורש מההורה להשתתף בהאכלה. כדי לסייע לכם לעודד את הילד לעצמאות בשולחן וללמד אותו לאכול לבד, אספנו כמה טיפים מאוד יעילים. הנה כמה מהם:

1.כל אחד בקצב שלו. תינוקות לומדים על ידי חיקוי. אחד הסימנים שתינוק מוכן להתחיל טעימות הוא צורת ההתנהגות שלו ליד מבוגר אוכל. התינוק יתחיל להתעניין במזון שעל הצלחת של ההורה, ינסה להגיע אליו עם היד, ירייר או יעשה תנועות עם הפה.

חשוב לשים לב להתנהגות התינוק כאשר שמים לו מעט מזון מוצק ורך בקדמת הפה. אם התינוק מעביר את המזון אחורה עם הלשון ובולע - סימן שהוא מוכן. אם הוא דוחף את המזון החוצה, עושה פרצוף או קולות של גועל - רצוי לחכות עוד כמה ימים ולנסות שוב. ולא פחות חשוב: על מנת לבלוע מזון מוצק בצורה נוחה חשובה הבשלת הגו ושרירי הצוואר. אם התינוק מחזיק יציב את הראש ואת הגו העליון - סימן שהוא מוכן.

2. תנו לו להתנסות לבד. אל תפחדו מהלכלוך או מהבלגן שהארוחה יוצרת בבית מבטיחה שזה אצל כולם וזה חלק בלתי נפרד מהתפתחות האכילה. חשוב לתת לילד לנסות טעמים ומרקמים חדשים, שכן רק ככה הוא ילמד לאכול לבד, וחוויית האכילה תהיה מעצימה עבורו. נסו לעקוב אחר התנהלות האכילה שלו. השלכת מזון לרצפה לא בהכרח מסמלת סלידה ממזון מסוים ופעמים רבות מסמלת על סיום הארוחה.

ילד אוכל ארוחת בוקר ושותה מיץ תפוזים. ShutterStock
סבלנות ורוגע יעזרו/ShutterStock

3. חשפו את הפעוט לטעמי הבית. חשוב לחשוף ילד לטעמים כבר בגיל קטן. שלבו יוגורט לבן חמצמץ, תבלינים, עשבי תיבול ומגוון ירקות ופירות בכל דרך צריכה - טרי ומבושל. זכרו שגם אם ילדכם סולד מירק או פרי אין זה אומר שצריך למצוא חלופה. הדרך הטובה ביותר לגרום לפעוט לצרוך ירקות ופירות היא התמדה בחשיפה ומודל לחיקוי. אל תתייאשו. חישפו את ילדכם לאותו הירק מספר פעמים בשבוע ואכלו ארוחה משותפות. הראו לילד שאתם אוכלים את הירק שהוא פחות אוהב ואל תופתעו אם פתאום הוא יחטוף לכם אותו מהיד.

4. תדאגו שהאוכל יהיה מותאם עבור הפעוט. רצוי לחתוך את האוכל לחתיכות קטנות שמותאמות לפיו של הילד ובכך לאפשר לו לאכול באופן עצמאי. אפשר גם לתת מוצרים נוחים לאכילה עצמאית, כמו פאוץ' גמדים, שמתאים לכפות ידיו הקטנות של הפעוט שיכול לאכול בקצב שלו. התנסות, מוצלחת וטעימה באכילה עצמאית, תעודד אותו לנסות גם מאכלים מורכבים יותר לאחיזה.

5. תנו לו דוגמא אישית. ישיבה של כל המשפחה סביב שולחן האוכל יכולה ללמד את הפעוט לא רק איך ומה אוכלים, אלא תלמד אותו את החשיבות של אכילה ללא הסחות דעת, שימוש בכלי האוכל, ותייצר אווירה משפחתית חשובה. זכרו שאתם דמות לחיקוי. אל תצפו שהילד יאכל ברוקולי ויוגורט לבן אם אתם בעצמכם לא אוכלים.

6. היו סבלניים. אכילה בגילאים צעירים יכולה לקחת לא מעט זמן. חשוב להיות סבלנים עם הילד ולהראות לו כמה פעמים שצריך איך לאכול בעזרת כפית ואילו להדגים לו בעצמכם בהתחלה וכשהוא מצליח תחזקו אותו ומחאו לו כפיים. עידוד עובד בכל גיל. גם במקרה הזה, בדומה למקרים אחרים, אין להשוות בין הילדים - כל אחד והקצב שלו!

שני ארד, בשיתוף גמדים
  • עוד באותו נושא:
  • גמדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully