Primary Advertiser

היי פייב: 5 ארוחות קטנות שמתאימות בדיוק לאיסוף מהגן

בשיתוף גמדים

2.9.2020 / 8:00

שעת האיסוף היא מין חלון זמן שמתאים במיוחד לארוחה קטנה עבור הילדים שלנו, ורצוי אחת כזאת שהיא גם בריאה, גם טעימה וגם נוחה לנשיאה ואכילה בדרך לגינה, לחוג או למפגש עם החברים

אמא מחזיקה פעוטה על הידיים. ShutterStock
איכשהו הם תמיד רעבים אחרי הגן. אימא אוספת פעוטה/ShutterStock

ילדים אוהבים לאכול ארוחות קטנות לאורך היום, זה מתאים לסדר היום שלהם ולצרכים התזונתיים שלהם. וכמו שכל הורה יודע, חלון הזמן המסוים שבין האיסוף מהגן ועד ארוחת הערב מתאפיין ברעבונים קטנים של הילדים, או כמו שהם אוהבים לקרוא לזה "מה אפשר לאכול עכשיו?".

אצל משפחות רבות, האיסוף מהגן גולש הרבה פעמים לעוד כל מיני פעילויות כמו חוגים, ירידה לגינה השכונתית, מפגש עם חברים וכדומה. ולכן, הורים רבים מחפשים רעיונות לארוחות קטנות ובריאות שילדים אוהבים, ושאפשר גם לארוז ולקחת לדרך בקלות. אז הנה 5 הצעות שמתאימות בדיוק לזמן הזה ביום עם הילדים שלנו:

גמדים לדרך
המעדן המבוסס על גבינה לבנה ומחית פרי מכיל הרכב תזונתי ייחודי ומותאם לילדים. הפאוץ' הוא ארוחה קטנה מלאה ומשביעה שמכילה סידן, חלבון וויטמינים ומינרלים, ויש לו מגוון הרכבים וטעמים שילדים אוהבים. אריזת הפאוץ' נוחה גם לנשיאה ואכילה בדרך וגם מתאימה לידיים קטנות של ילדים, שיכולים גם בגיל צעיר מאוד להחזיק אותה בעצמם, לאכול בקצב שלהם ולהרגיש גדולים ועצמאיים.

ילד אוכל גמדים. אלכס פרגמנט,
הרכב תזונתי ייחודי ומותאם לילדים. גמדים לדרך/אלכס פרגמנט

קופסת פירות
לכל ילד יש את הפרי שהוא אוהב במיוחד, ולקבל אותו חתוך ומוכן לאכילה אחרי הגן זה תמיד כיף. פירות מכילים וויטמינים ומינרלים רבים, סיבים תזונתיים, ותכולת הסוכר שלהם תעזור להרים את האנרגיה של הילדים, אחרי יום ארוך בגן או בקייטנה. פתרון טוב, מהיר ואהוב על ילדים הוא אשכול ענבים, רק אל תשכחו להקפיד לחתוך אותם לאורך, על מנת שלא יהוו סכנת חנק.

מיני פיתה עם חומוס
רבעים קטנים של פיתה עם ממרח חומוס הם נשנוש נהדר לילדים. השילוב של הקטניות מהחומוס והדגן מהפיתה יוצרים יחד חלבון מלא. ממרח החומוס מספק ערכים תזונתיים כמו חלבון, ברזל וסיבים תזונתיים. אם תחתכו את הפיתה לרבעים תגלו שילדים אוהבים במיוחד לתת את הביס הראשון בשפיץ של הפיתה, וזה מעודד אותם לאכול.

ענבים. ShutterStock
רק אל תשכחו לחתוך אותם לאורך. אשכול ענבים/ShutterStock

מיקס ירקות בכל הצבעים
לכולנו מומלץ לאכול ירקות בחמישה צבעים לפחות מדי יום, כדי לקבל מגוון רחב של ויטמינים ומינרלים חיוניים. לילדים קטנים אפשר להכין קופסת פלסטיק קטנה עם ירקות בשלל צבעים, חתוכים לצורות שונות שיהפכו את חווית האכילה שלהם לנוחה ומשמחת. רצועות של מלפפונים, מקלות של גזר או גזר גמדי, פרחי גמבה, ועגבניות שרי בשלל צורות וצבעים (יש כתומות, צהובות ואדומות, כמובן). כשהם יפתחו את הקופסה הצבעוניות והצורניות יפתו ויסקרו אותם לטעום ולאכול. אפשרות נוספת ומומלצת מאוד היא מיקס ירקות בייבי - מלפפונים קטנים, פלפלונים, גזר ועוד. כך לא תצטרכו לטרוח לחתוך את הירקות, וגם תוכלו לשמור במקרר את מה שלא יאכל.

עוגיות שיבולת שועל
אין דבר שילדים אוהבים יותר מעוגיות, ויאמר לזכותם שבתחום הזה הם לא מאוד בררנים. אם תבחרו עוגיות שמכילות רכיבים בריאים כמו שיבולת שועל, תמתיקו אותן עם דבש או מייפל, תעשירו אותן ברכיבים בריאים כמו טחינה, וכמובן - תגבילו כמויות, הילדים שלכם יקבלו פינוק מזין וטעים. רוצים לנסות בבית? הנה מתכון פשוט ובריא:

מצרכים:
כוס קוואקר - שיבולת שועל להכנה מהירה
כוס טחינה גולמית
½ כוס סוכר חום בהיר
¼ כוס חלב סויה
⅓ כוס קוקוס טחון
⅛ כפית סודה לשתייה
½ כפית אבקת אפייה
¼ כפית קינמון
½ כפית וניל
2 כפות זרעי צ'יה

אופן ההכנה:
1. מחממים תנור ל-170 מעלות.
2. טוחנים בבלנדר את שיבולת השועל.
3. מערבבים את כל המרכיבים יחד לתערובת אחידה.
4. מניחים על נייר אפייה, מגלגלים עם הנייר לנקניק.
5. מצננים במקרר כל-20 דקות.
6. חותכים לעיגולים בעובי ½ ס"מ.
7. אופים את העוגיות 8-10 דקות עד להזהבה קלה.

בשיתוף גמדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully