Primary Advertiser
בשיתוף שטראוס
27/08/2020

אלה הוויטמינים והמינרלים שהילדים שלכם צריכים

אם בגיל קטן קל לנו לתת לילד לאכול את כל מה שאנחנו רוצים, כשהם גדלים הם כבר מפתחים העדפות משלהם, ועניין האוכל הופך לא פשוט. מה עושים? דואגים לחשוף אותם לכמה שיותר מאכלים שמכילים כמה שיותר רכיבים טובים

נשנוש בין לבין? לכו על יוגורט (צילום: shutterstock)

תזונת ילדים היא לא דבר מאוד מסובך, אבל הרבה מאוד הורים מוצאים את עצמם דנים בשאלה מה כדאי לתת לילדים שלהם לאכול. תפריט בריא, לא משנה אם אתם מבוגרים או ילדים, צריך לכלול גיוון ואת כל אבות המזון. כך למשל תפריט מזין יכלול דגנים מלאים וקטניות, מוצרי חלב, דגים, הודו, עוף , ביצים , שמנים טובים וכמובן פירות וירקות בכל הצבעים.

עוד בוואלה! NEWS

הילדים שלכם לא אוכלים ירקות? יש לנו בשורות מצוינות

לכתבה המלאה

אז איפה תוכלו למצוא את כל הוויטמינים והמינרלים שהילדים שלכם צריכים? בשביל זה אנחנו כאן.

סידן
סידן נמצא כמובן בגבינות ויוגורטים, אבל אפשר למצוא אותו גם בסרדינים, מזונות מעושרים, חומוס או שעועית , בתרד ובעיקר בחלב מועשר.

ברזל
ברזל ניתן למצוא בעיקר בהודו, בכבד עוף וכבד בקר מבושלים, קטניות כמו שעועית, חומוס, עדשים או פולי סויה וגם בתרד מבושל ובגרעיני דלעת.

גם ויטמין B12 וגם כל היתרונות של ירקות. כריך טונה (צילום: אלון מסיקה)

ויטמין B12
ויטמין B12 ניתן למצוא בכבד בקר ועוף מבושלים, דגים כמו טונה, סלמון או פורל, יוגורט, גבינות, ביצים, חלב וגם בחלב סויה מועשר.

ויטמין A
ויטמין A ניתן למצוא בכבד בקר ועוף מבושלים, בטטה, תרד, גזר ודגני בוקר מועשרים.

ויטמין D
ויטמין D ניתן למצוא בדגים, חלב מועשר, ביצים, בשר בקר ויוגורט.

מקור טוב לוויטמין A. לביבות בטטה (צילום: אפיק גבאי)

ויטמין C
ויטמין C ניתן למצוא במיץ תפוזים, פלפל אדום, ברוקולי, אפונה ירוקה, מנגו, כרובית, פטרוזיליה, כרוב אדום ועגבנייה.

אבץ
אבץ ניתן למצוא בשר בקר טחון, כבד עוף, בשר הודו, גרעיני דלעת, סרדינים, אורז מלא.

חומצה פולית
חומצה פולית נמצאת במאכלים כמו בוטנים, תרד, קטניות כמו שעועית, חומוס ועדשים, חלמון של ביצה, ברוקולי, אפונה ירוקה וכל הירוקים.

גם גבינה וגם שיבולת שועל, וכל הרכיבים כתובים מלפנים. ילד אוכל גמדים (צילום: אלכס פרגמנט)

כדי להשיג את כל הערכים התזונתיים החשובים האלה יש לאכול תפריט מגוון המכיל ירקות, פירות, מוצרי חלב, דגנים מלאים, קטניות ומים. אפשרות נוספת להעשיר את התפריט בערכים החשובים האלה היא לבחור במאכלים המכילים כמה וכמה ערכים תזונתיים חשובים. כך לדוגמא, כריך מלחם מלא עם גבינה בארוחת בוקר יעניק לילדים שלכם גם חלבון, גם סידן וגם סיבים תזונתיים. דייסת קוואקר עם ממרח שקדים תספק גם פינוק לארוחת בוקר, וגם סיבים תזונתיים, חלבון ומינרלים כמו סידן, אבץ ומגנזיום. גמדים, המבוסס על גבינה לבנה עם מחית פרי, משלב הרבה מין הרכיבים האלה במנה אחת וניתן למצוא בו חלבון, ברזל, אבץ, סידן, ויטמין D וויטמין A.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    לוגו - פיקוד העורףפיקוד העורף

    התרעות פיקוד העורף

      walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully