Primary Advertiser

מה חשוב שהילדים שלכם יאכלו בכל ארוחה?

בשיתוף גמדים

7.10.2020 / 7:28

תזונת ילדים היא לא דבר כזה מסובך, אבל היא יכולה לגרום ללא מעט חוסר ודאות ובלבול אצל הורים. כדי לעשות לכם סדר אספנו את כל המרכיבים המזינים שהילדים שלכם צריכים לאכול

ילד אוכל גמדים. אלכס פרגמנט,
תזונה בריאה זה פחות מסובך ממה שאתם חושבים/אלכס פרגמנט

הדאגה לגבי תזונת הילדים מתחילה בגיל ששבו הם עוברים מחלב אם או פורמלות לתינוקות למזון מוצק. בשלב זה רוב ההורים מתחילים לגלות יותר עניין, ולפעמים גם דאגה, לגבי תכולת הארוחות והמרכיבים התזונתיים החשובים לגדילה מיטבית של ילדיהם. אז אנחנו כאן כדי לעשות סדר. אם את הורים לילדים בגילאי שנה עד חמש, אלה הרכיבים שחשוב להקפיד עליהם בתפריט היומי.

אבל לפני - נקודה למחשבה: פעמים רבות אנחנו לא יודעים מה בדיוק מה אכל הילד במסגרת החינוכית, לכן חשוב מאוד שכשהוא יוצא מהבית בבוקר, וכאשר הוא חוזר אליו בסוף היום, תחכה לו ארוחה טעימה ומזינה שמכילה את כל מה שהוא צריך. וזה הרבה פחות מסובך ממה שאתם חושבים.

אלה המרכיבים שכדאי שיהיו בכל ארוחה:

ויטמינים מינרלים

פרוסת גבינה עם פרצוף מירקות. ShutterStock
בריאות מגיעה בהרבה צורות/ShutterStock

הדרך הכי קלה וטובה לצרוך ויטמינים ומינרלים, וגם סיבים תזונתיים, היא דרך אכילת פירות וירקות. כדי ליהנות מכל היתרונות שלהם מומלץ לאכול לפחות חמישה מיני ירקות ופירות ביום, מסוגים וצבעים שונים.

אחת הבעיות בשילוב פירות וירקות במהלך היום היא שלא כל הילדים מוכנים לאכול אותם, אבל למרבה המזל - גם לזה יש פתרונות. אפשר להחביא ירקות בריאים בתוך קציצות או רוטב לפסטה, ובכך להרחיב בהדרגה את חוש הטעם של הילד לירקות, אפשר לעצב צלחות ירקות בצורות שהילדים אוהבים (ורצוי ביחד איתם), ואפשר גם לשלב פירות וירקות בפינוקים מתוקים, כמו מאפינס גזר.

אם ילדכם נמנע מפירות וירקות כדאי לחשוף אותו לאט לאט לטעם שלהם. דרך אחת לעשות את זה היא באמצעות גמדים לדרך, שמשלב גבינה לבנה עם פרי או ירק ומאפשר לילד שלכם חשיפה הדרגתית לטעמי ירקות ופירות. זה יכול להיות רעיון מוצלח שיעזור לילדים שלכם להתרגל לטעמים חדשים. ברגע שהם יתרגלו (מה שלעיתים דורש זמן וסבלנות), הסיכוי שהם יסכימו לאכול אותם בצורתם הגולמית גדל.

סיבים תזונתיים

פנקייק בננה ושיבולת שועל. ShutterStock, ShutterStock
בסוף הם יתרגלו לטעם ולמרקם של דגנים מלאים. פנקייק בננה ושיבולת שועל/ShutterStock, ShutterStock

חשוב מאוד לשלב סיבים תזונתיים בתפריט של ילדים, על ידי שילוב של דגנים מלאים בארוחות, שיבולת שועל, אורז מלא, בורגול, גריסים, כוסמת, פסטה מחיטה מלאה, קינואה, בטטה, קטניות כמו חומוס, שעועית, אפונה ועדשים, וכמובן - פירות וירקות.

גם משימת הסיבים התזונתיים עשויה להיות מאתגרת, שכם רוב הילדים לא מתחברים לטעם של דגנים מלאים. אבל כמו עם ירקות, גם כאן סוד הקסם הוא הדרגה וסבלנות. בפעמים הראשונות כדאי לשלב דגנים מלאים במאכלים שהילדים אוהבים, לדוגמא שניצל עם פרורי לחם מחיטה מלאה, לחם מטוגן מלחם מלא או דייסת שיבולת שועל. כאשר הילדים יתרגלו לטעם ולמרקם של דגנים מלאים, הסיכוי שהם יהפכו לחלק טבעי מהארוחה שלהם גדל.

שומנים טובים

טחינה, שומשום, סידן,  וואלה בריאות. ShutterStock
אפשר לשלב שומנים טובים כמעט בכל ארוחה. טחינה/ShutterStock

למרות שהמילה שומן מתקשרת אצל מרביתנו למשהו לא בריא, חשוב לצרוך שומנים חיוניים בצורה מאוזנת ויומיומית גם בגילאים צעירים וגם במבוגרים. שומן טוב נמצא באבוקדו, טחינה, שמן זית ועוד רכיבים יומיומיים, כך כשקל לשלב אותו בתפריט היומי של ילדים. גם אגוזים ושקדים מכילים שומנים בריאים מאוד, אולם הם מותרים לאכילה רק מעל גיל 5 בשלל חשש לחנק. כדי להרוויח את היתרונות שלהם ניתן לשלב חמאת שקדים, חמאת בוטנים או אגוזים עם יוגורט בארוחת ערב או בדייסה לארוחת בוקר. גם שילוב, במתינות, של גבינות וביצים יתרום לתפריט של ילדכם שומנים טובים.

חלבונים

ילדה אוכלת. ShutterStock
מומלץ לשלב חלבון איכותי/ShutterStock

חלבון הוא רכיב תזונה חשוב למבוגרים ולילדים כאחד, כאשר רצוי לחפש מאכלים המכילים חלבון איכותי מלא מכיל את כל חומצות האמינו. ניתן לשלב חלבונים בתפריט היומי באמצעות שילוב של יוגורט בארוחות או כארוחת ביניים, גבינות, עוף, ביצים ,טונה, שילוב של קטניות עם דגנים ועוד. או במילים אחרות, כל מה שהילדים שלכם אוהבים לאכול.

בשיתוף גמדים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully